Subject: FW: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Sep 2025 08:33:54 +0300

From: Karl Kohler <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 3, 2025 12:48 PM
To: Margus Magus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Rapla5_TREV-2 <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere Margus,

Parandasime tee lingil ära. Tee nr 20242 puhul massvedu ei toimu, mistõttu 
ei sooviks sellest teest loobuda. Seda kasutame peamiselt killustiku 
toomiseks ning ka seda osade kaupa. Lisan ka uuendatud lingi: 
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1_SCabPNIcfkpi1w--mS5KWw4AV4vNGw 
<https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1_SCabPNIcfkpi1w--mS5KWw4AV4vNGw&ll=58.961909502058845%2C24.60966215450857&z=12> 
&ll=58.961909502058845%2C24.60966215450857&z=12

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Margus Magus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 2, 2025 5:13 PM
To: Karl Kohler <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere

Vabandan, võttis siin aega rohkem veidi. Kaasasin Lääne regiooni ka, kuna 
osaliselt veoteed lähevad Pärnu mk.

Suures pildis on teekonnad sobivad, ühe paranduse laseks teha, suuname veidi 
ümber veotee kulgemise (kasutab 15-20149 teid):

Teed 20151 ja 20152 ei ole sobivad massveoks: kitsad teed ( laius ca 5 m), 
piiratud nähtavus + 20152 puhul on tiheasustus mureks (seal on ka 
vanadekodu, ehk teeäärset liikumist rohkem). T-15-20149 puhul neid muresid 
ei ole, teed laiad ka.

Kui selle paranduse teeks ära, ja saadad uuendatud kaardilingi. Võtan 
kooskõlastamise ette.

Tee 20242 puhul üks mõte, st 20242 kasutamist ei välistaks, seal lihtsalt on 
tegemist kruusateega ja on teeäärsed majapidamised paar tk (mured võivad 
tulla tolm, kruusatee seisukord, külarahva rahulolematus suurte 
vedudega/piirkonnas on muidu rahulikum igapäevaselt, väikesed liiklused/). 
Massveo hajutamise mõttes soovitaks kasutada karjäärist tulekul ka nt teid 
4-28 (teekond küll pikeneb mõnevõrra).

Ehk kui see kõnetab, võiks ka selle alternatiivse marsruudi ära joonistada 
kaardile juurde.

Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Karl Kohler <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 2, 2025 10:39 AM
To: Margus Magus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Rapla5_TREV-2 <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere Margus,

Kas olete saanud veoteedega tutvuda? On mingeid ideid märkusid tekkinud 
vahepeal?

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Karl Kohler
Sent: Friday, August 22, 2025 3:17 PM
To: Margus Magus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Rapla5_TREV-2 <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere,

Edastan täiendatud Exceli. Eelmine sisaldas vale karjääri. Vedu toimub Orava 
karjäärist

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, August 22, 2025 3:06 PM
To: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Rapla5_TREV-2 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere,

Edastan Rapla V veoteede Exceli. Palun tutvuge ning peale seda saame 
teostada ülevaatuse. Küsimuste korral julgelt märku anda.

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 6, 2025 5:34 PM
To: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Renek-Ken Külvi < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Halmar Heinmets < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Re: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

13:00 mul üks koosolek.

Järgmine variant kell 14:30, kas see sobib?

Terv

Margus.

(saadetud telefonist)

On 6. Aug 2025, at 16:21, Karl Kohler <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Kahjuks on päeva esimene pool hõivatud, kas pealelõunal nt kell 13:00 
sobiks?

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 6, 2025 2:20 PM
To: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Renek-Ken Külvi < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Halmar Heinmets < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere

Teeme nõupidamise. Pakuks reede kell 10, sobib?

Ja võiks Teamsis, arvan saame veebis hakkama. Võtan juurde TRAMist Rapla 
korrashoiu projektijuhi ka.

                               Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, August 4, 2025 2:37 PM
To: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Renek-Ken Külvi < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Halmar Heinmets < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere Margus,

Sooviksime Teiega kohtuda, et arutada veoteede ülevaatust ja vajadusel nende 
pikendamise võimalusi. Oleme valmis kohtuma Teile sobival ajal – kas Teie 
kontoris, meie kontoris Mäealuse tänaval või vajadusel Teamsis.

Palume Teil edastada sobiv kohtumise aeg ja eelistatud kohtumise viis.

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 27, 2025 12:04 PM
To: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere

Kõik paistab arusaadav, nii eeldamegi.

1.	Tolmutõrjega seonduv jah alles siis päevakorral, kui algab teil massvedu.
2.	Veoteedel ei eelda hooldekohustuste ülevõtmist (st talihooldus, 
niitmine). Hoolde üleandmine tehakse vaid obj. töömaale jäävas ulatus (see 
on TRAMi objektidel tavapraktika + RB puhul samamoodi). Mis võib tulla 
teemaks, varasemast ka RB objektidel, et taliperioodil ka TV-d panustavad 
libedusetõrjesse (massvedu lihvib ristmike jms lühemaid lõike), kuna meil 
teehooldaja ainult nendele veoteedele keskenduda ei saa, muu teedevõrk tahab 
ka tähelepanu maakonnas – RB lepingutes mälu järgi on need kuluread olemas 
ka, kui peaks erandkorras olema vaja teha libedusetõrjet veoteedel.

                               Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, May 27, 2025 9:12 AM
To: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere Margus,

Soovin omalt poolt täienduseks märkida, et meil on kooskõlastus, mille 
kohaselt teostame CaCl-tolmutõrjet vaid nendel teedel, kus toimub massvedu. 
Seetõttu ei tee TREV-2 Grupp AS tolmutõrjet enne, kui antud teelõigul 
alustatakse aktiivse massveoga. Hetkeseisuga on kõne all tolmutõrje teedel 
nr 20254 (lõik 1,798–2,297 km) ja nr 20160 (lõik 0,13–4,5 km). Samuti anname 
teada, et TREV-2 Grupp AS ei plaani teostada lumetõrjet veoteedel ega 
niitmist veoteede ääres ehitustööde käigus. Ahekõnnu viadukti piirkonna 
(hooldevõtt) osas võtame hoolduskohustused üle alles siis, kui alustame 
viadukti ehitust. Sellest hetkest alates oleme valmis ka selles piirkonnas 
vajalikke hooldetöid (sh lumetõrjet) teostama.

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 22, 2025 3:45 PM
To: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere

Tänud info eest, st uurime, mis seal seisukord, kes toimetab.

                               Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, May 22, 2025 2:40 PM
To: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere Margus,

Annan Teile teada, et hetkeliselt toimub T nr 20254 puistematerjalide vedu 
Ahekõnnu karjäärist. TREV-2 Grupp AS vedu seal ei teosta. Annan märku, et 
meie seda teed hetkeliselt remontima ei hakka, sest kahju pole TREV-2 Grupp 
AS tekitanud.

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 9:12 AM
To: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere

Väga hea, tänud info eest, st ma vormistan selle veoteede kooskõlastuskirja 
lähiajal ära.

Praegu veel sealtkaudu veoteid TRAMiga kooskõlastatud ei ole, veoteed jäävad 
pigem Rapla kohale, ja seal asuvad karjäärid. Aga ei ole välistatud, et veel 
tullakse veoteid kooskõlastama ka nendele 20164, 20160 jms.

Teede ristkasutus erinevate RBE lepingute raames – mõned olukorrad meil on 
käsil, kus teed juba tahavad tugevdamist vedude tõttu. Need lõigud ja 
rem.mahud kaardistab kohapeal, RBE on abiks sh, kelle lepingust tellitakse 
remont (nagu tehn kirjeldustes on: Juhul, kui ühte ja sama marsruuti 
kasutavad erinevad Rail Baltica Töövõtjad, otsustab Tellija, millise 
töövõtja käest tellitakse teekatte parandustööd).

                                 Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, May 2, 2025 1:49 PM
To: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Kevin Müürsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere Margus,

Vastan punkt-punkti kaupa:

1.	Selge, välistame tee 20254 kasutamise 20164 poolses osas. Mõistame 
kohalike muret ja tee kitsikust ning ei kasuta seda materjali transpordiks.
2.	Lisan juurde, et seda teed kasutaksime tsükliliselt ning kindlasti seda 
ei toimu, et 3 aastat jutti sõidame sealt karjäärist iga päev 8-17 20 
autoga. Veod jääksid niikuinii sügis 2025-te.
3.	Oleme arvestanud, et kruusteid peame hooldama. Kehvemaid lõike plaanime 
tugevdada.

Praeguseks siis arvestada T nr 20164 (roheline) pikkuseks on 6683m.

Laias laastus on plaan ikkagi massvedudega alustada 2026 aasta kevad-suvi.

Uurin veel lisaks, kas mõni teine töövõtja plaanib ka antud teid kasutada? 
Kuidas käib lepinguline jaotamine, kui nt Verston või Tariston kasutab samu 
teid?

Manuses on uuendatud skeem.

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, April 28, 2025 10:03 AM
To: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere

Vabandan, varem ei jõudnud veoteede ülevaatamiseni.

Paar mõtet on:

1.	Välistame palun tee 20254 kasutamise 20164 poolses otsas – seal teelõpp 
läbib otseses mõttes üht hooviala/meil riigitee jookseb nn ühe majapidamise 
“hoovist läbi“ 
<http://tanel.jairus.ee/libavideo.php?tee=20254&meeter=3534&suund=1> 
http://tanel.jairus.ee/libavideo.php?tee=20254&meeter=3534&suund=1, tee on 
kitsas (ca 4 m) + teemaks saab olema ka tolm hoovis (majapidamise lõigus 
küll mustkate, aga eelnevalt tuleb kr.tee ja vastavalt tuulesuunale, kandub 
see kõik majapidamiseni). Selle asemel saab kasutada t-20164 lõpuni välja, 
mustkate.

2.	T-20160 on meil kruusatee, elamised teeääres. Varasemalt on ka seal 
vedusid olnud, kohalikud on väga aktiivsed seoses tolmukaebustega ja tõen. 
on valmis ka tee tõkestama protestiks, kui asi sealt käest läheb/ tee tolmab 
(kandub majapidamisteni). Me teeme iga-aastaselt seal muidu ka tolmutõrjet. 
Massvedudega see tolmutõrje materjal CaCl kaua ei toimi/sõidetakse teelt 
minema, ehk tolmutõrjet on vaja regulaarselt korrata, kui tee jälle tolmama 
hakkab. Tolmutõrje alla peaks saama kogu kr.tee lõigu (vt allpool). Olete te 
selleks valmis? Variant B on veod jätta algusega sügis 2025 (siis enam 
kr.teede tolmamine ei ole aktuaalne).

3.	Kruusateest endast – nende seisukord halveneb kiiresti vihmaste ilmade + 
massvedude koosmõjul. Ehk kr.teed vajavad kõrgendatud tähelepanu 
(hööveldamine + vajadusel kruusa pealevedu kehvematele lõikudele).

Vt annate siis ses osas tagasiside + uus skeem (välistab 20254), seejärel 
saame veoteede kooskõlastamisega edasi minna.

                               Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Karl Kohler < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 7, 2025 1:31 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Halmar Heinmets < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Rail Baltica Rapla V Kärpla - Selja veoteed

Tere,

Seoses  riigihanke "Rail Baltica Raplamaa põhitrassi raudteetaristu V etapi 
ehitustööd lõigul Kärpla-Selja" eduka võitmisega on TREV-2 Grupp AS-il soov 
kooskõlastada Transpordiametiga veoteed, mida kasutatakse alates 2025. aasta 
III kvartali lõpust kuni objekti valmimiseni 2028. aasta juulini. Manuses on 
toodud pilt, mille peale on kantud soovitud veoteed.

Soovitud veoteed:

1.                T nr 20254 Ahekõnnu tee 0 - 2,01 km (lilla)

2.                T nr 20160 Lokuta - Kõnnu tee 0 - 4,6 km  (roheline)

3.                T nr 20164 Järvakandi - Lokuta tee 0 - 6,683 (punane)

4.                T nr 19246 Vändra - Lokuta - Lelle tee 19,713 - 20,053 
(sinine)

Kas Transpordiametil on mingeid nõudmisi või eritingimusi ülalnimetatud 
veoteedele? Ootan Teie tagasisidet esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Karl Kohler | Objektijuht | AS TREV-2 Grupp | Mäealuse tn 2/4, Tallinn, 
Harju maakond, 12618|  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/

Telefon +372 677 6500 | Mobiil +372 5323 1626 | e-mail | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.